Wykonaj polecenie 2 i 3 str. 90.. Jak czuje się podmiot liryczny w opisanych warunkach?. Przedstaw swoje wrażenia z lektury mitu.. 3.W czterech zdaniach określ problematykę wiersza "Las", wskaż inne utwory, z którymi mógłbyś porównać.. Tatr jest metaforą ludzkiej egzystencji.. Rozmowa na temat spędzania wolnego czasu przez rodzinę.. Za pomocą tego wykresu można podkreślić udziały w całości w przypadku co najmniej dwóch serii danych, szczególnie wtedy, gdy suma jest taka sama dla każdej kategorii.Cel: znam zasady budowy zdań w drugim trybie warunkowym.. Polub to zadanie.. Stwierdza, że lepiej byłoby dla niego, jeśliby się nie narodziło.. Guślarz przywołuje duchy postaci, które za życia popełniły grzechy lekkie, średnie i ciężkie.. Określ sytuację, w której znajduje się osoba mówiąca w wierszu.. Zdający: 2) wykorzystuje w interpretacji utworu konteksty [.. ]; 3) porównuje funkcjonowanie tych samych motywów w różnych utworach literackich.. 2.Chemia.. Zdający: 4) rozpoznaje w utworze sposoby kreowania świata przedstawionego i bohatera [.].. Powiedz, jaki obraz Stwórcy wyłania się z utworu .Test 2 gimnazjum epokaromantyzmu 1.. Jednocześnie jest ona jednak dowodem ich bezgranicznej miłości, cierpliwości, wytrwałości i oddania.. Zadanie domowe.. W ostatnich wersach trenu Kochanowski godzi się jednak z utratą córki.Dziady część II - problematyka utworu..
W 2-3 zdaniach przedstaw problematykę przywołanego utworu.
Prezentacja fabuły utworu i postaci przedstawionych w tekście.. Zadanie 10.. Kiedy rozpoczeła się a kiedy zakończyła epoka romantyzmu.. 3) Tabulatory - służą do wyrównywania w pionie tekstu w kolejnych wierszach lub pozwalają .2.. Wyjaśnij pojęcia Ballada, podaj autora i tytuł oraz przedstaw w kilku zdaniach treść tego utworu.. Przepisz lub wklej do zeszytu: 5.. Wspólne wykonywanie zadań w drugim trybie warunkowym.. Tworzenie wypowiedzi.100% skumulowany kolumnowyWykres 100% skumulowany kolumnowy przedstawia wartości w kolumnach 2-W skumulowanych, aby odzwierciedlać 100% wartości.. Przedstawiona tam moralność wynika z przekonań o winach i karze.. 1.2) określa problematykę utworu; 2.4) rozpoznaje w utworze sposoby kreowania świata przedstawionego i bohatera […]; 3.2) wykorzystuje w interpretacji utworu konteksty; 3.3) porównuje funkcjonowanie tych samych motywów w różnych utworach literackich.. 4. Podaj i tytuł współczenej ballady i napisz kilka zdan o jej treści .II.. Przywołuje smutek, boleść, tragiczne losy pary bohaterów.. Opisz wygląd ojca - bohatera wiersza - ćw.. Analiza i interpretacja tekstów kultury.. Tworzenie wypowiedzi.. (0-1) Wyjaśnij sens tytułu tekstu Kwiryny Handke w kontekście treści przywołanego fragmentu.. Odczytaj wiersz Ojciec w bibliotece..
Wypisz i krótko przedstaw bohaterów utworu.
Problematyka utworu - problemy poruszone w utworze, np. nieuchronne cierpienia człowieka wynikające z różnych przyczyn, bezradność jednostki ludzkiej, rozdarcie wewnętrzne bohaterów.Kamizelka urasta wreszcie w noweli do rangi symbolu.. Temat: Powtórzenie wiadomości - "Woda i roztwory wodne".. Wskaż w wierszu epitety i wyjaśnij ich funkcje - ćw.. Wyraź opinię o przedstawionym w wierszu obrazie ojca - ćw.. Omówienie sposobu opisywania emocji i układanie zdań.. Zaprezentuj w kilku zdaniach następujące postacie z Biblii .2. zapoznaj się → Orfeusz i Eurydyka 2.. Emocjonalny charakter wiersza podkreślają inwersje, czyli zmiany tradycyjnego szyku zdania ("skrę roztlić chce próżno", "z ponurym, na piersi zwieszonym szedł czołem", "światła szarego blask sączy się senny").Uzupełnij poniższe zdania w taki sposób, aby treść zawierała prawdziwe informacje.. Jan Kochanowski w swoich wierszach przedstawił Boga jako doskonałego architekta..
43 Poprawno ść2) rozpoznaje problematykę utworu.
Wskaż w wierszu pt: "W malinowym chruśniaku" dziesięć wybranych środków poetyckich, nazwij je i omów je funkcje.. W kulturze staropolskiej nazwa miejsca pochodzenia pełniła funkcję nazwiska.. Należy pamiętać, że każdy grzech podlega karze, w myśl przekonania, że .odpowiedział (a) 12.05.2010 o 21:00.. Na zachodzie Europy mamy do czynienia z kryzysem migracyjnym.. Ćwiczenia strona 74 .. W zaprezentowanym fragmencie utworu (s. wyrażenia: "do wdowy", "do siebie", "do Aliny" to charakterystyczny dla dramatu przykład tekstu zwanego .Przeczytaj utwór Bolesława Leśmiana "Dusiołek", podręcznik str. 89-90.. 10. prześlij meilem na adres .utworu • wskazać w tekście wiersza wers i strofę • wyszukać w tekście elementy opisu bohatera • przeczytać wiersz, podkreślając głosem ważne słowa • określić temat wiersza • wskazać w tekście wiersza rymy • określić 3-4 cechy bohatera utworu • przeczytać wiersz, stosując odpowiednie tempo i intonację2.3) tworząc wypowiedzi, dąży do precyzyjnego wysławiania się […] (gimnazjum); 2.4) stosuje związki frazeologiczne, rozumiejąc ich znaczenie (gimnazjum); 2.5) stosuje różne rodzaje zdań we własnych tekstach […] (gimnazjum); 2.10) stosuje poprawne formy odmiany […] wyrazów w związkach składniowych (gimnazjum).. Zdający: 1) przedstawia najistotniejsze treści wypowiedzi w takim porządku, w jakim występują one w tekście; 2) charakteryzuje postać mówiącą w utworze; 3) rozróżnia narrację pierwszoosobową i trzecioosobową oraz potrafi określić ich funkcje w utworze;1.2) określa problematykę utworu 2.5) porównuje utwory literackie lub ich fragmenty (dostrzega cechy wspólne i różne) 3.1) wykorzystuje w interpretacji elementy znaczące dla odczytania sensu utworu (np. słowa - klucze, wyznaczniki kompozycji)1. nazwij rodzaj literacki, do którego należy przeczytany utwór..
Autor: Mariusz Kalata.2) określa problematykę utworu.
Adam Mickiewicz - ,,Stepy akermańskie".. Interpretacja.. Przeczytaj treść mitu.. Poczucie tożsamości z gniazdem rodzinnym wygasało wraz ze zmianą właściciela majątku rodowego.. Ustalenie cech powieści detektywistycznej i odnalezienie ich w tekście.. Czym charakteryzowała sie ta epoka oraz sztuka tego okresu.. Utwór mówi o życiu i roli, jaką mamy grać w życiu.. W utworze występują czasowniki w 2. os. trybu rozkazującego i 1 os. l .. W tym celu dokończ zdania:Materiał składa się z sekcji: "Niezwykłe podróże Isaaca Asimova", ""Trzy prawa robotyki" Isaaca Asimova", "Zadaniowo".. Dokonaj analizy pierwszej części utworu: a) Podaj, jakie środki stylistyczne zostały wykorzystane do jej konstrukcji.Język polski Klasa VI kwiecień Temat: Mit o sile muzyki i miłości.. 8.utworu • powiedzieć 2-3 zdania na temat wydarzeń przedstawionych w utworze • czytać głośno i cicho • przedstawić bohaterów utworu • opowiedzieć w kilku zdaniach o wydarzeniach przedstawionych w utworze • wskazać w tekście utworu wersy, strofy • czytać głośno, wyraźnie i cicho • określić narratora2.. 1.Bardzo proszę o systematyczne ćwiczenie słownictwa na Insta.ling .. mnogiej.. Wyjaśnij, na co one wskazują.. Utwór mówi o braku przygotowania do życia.W utworze tym po raz ostatni konstruuje poeta apostrofę skierowaną do umarłego dziecka.. Nagłówki .. nierozdzielające powinny być stosowane tylko przy końcu wiersza.. Podaj wydarzenia wyznaczające ten okres.. 1 .Wskaż elementy ballady w wierszu "Dwoje Ludzieńków" 2.. Jest to początkowe wezwanie, w którym poeta daje wyraz swoim dramatycznym odczuciom i tragizmowi losu dziecka.. Zinterpretuj dwa ostatnie wersy - ćw.. Question from @Juliaradzi - Gimnazjum - PolskiJęzyk polski zagadnienia semestr 1 liceum stacjonarne Centrum Kształcenia Ustawicznego nr 2 w Lublinie ul. Pogodna 52, 20-337 Lublin tel./fax (81) 744 15 39 e-mail: [email protected] XXVI Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych - forma stacjonarna SEMESTR PIERWSZY Zagadnienia na egzamin ustny z języka polskiego 1.. Materiał zawiera 2 ilustracje (fotografie, obrazy, rysunki), 15 ćwiczeń, w tym 3 interaktywne.. Druga część "Dziadów" dotyczy problemów moralnych.. Można również odczytać kamizelkę jako znak kłamstwa dla dobra drugiego.. Problem nielegalnej imigracji - z przyczyn politycznych, ekonomicznych i religijnych mieszkańcy ubogiego Południa podejmują próby przedostania się, często z.Rytm utworu jest stały, również dzięki anaforom, w strofie czwartej na początku wersów powtarzają się słowa "kto" i "ktoś".. Onlinetekstowe takie jak ten napisany zdanie wcześniej, do tytułu rozdziału, mogą zostać w pliku .. 3.2..